„Megöntözöd onnan fentről a hegyeket, alkotásaid gyümölcsével jól tartod a földet.” (Zsolt 104,13)

„Amikor pedig jóllaktak, [Jézus] így szólt tanítványaihoz: Szedjétek össze a maradékot, hogy semmi se vesszen kárba! Összeszedték tehát, és tizenkét kosarat töltöttek meg az öt árpakenyér maradékával, amit meghagytak azok, akik ettek.” (Jn 6,12–13)

Bemutatkozott a Szegedi Egyetem a Vajdában

A SZTE roadshow-ja elért Szarvasra is, 2021. október 21-én a Vajda Péter Evangélikus Gimnázium tanulóinak mutatták be kínálatukat.

A kihelyezett nyílt napon az egyetem összes kara bemutatkozott. A továbbtanulás előtt álló diákjaink saját középiskolájukban ismerkedhettek meg az egyetem karaival és képzési kínálatával. A prospektusokból tájékozódhattak a képzési lehetőségekről, illetve az egyes karok hallgatóival személyesen is beszélgethettek, megismerkedhettek közelebbről is a különböző képzési formákkal, az egyes karok felvételi követelményrendszerével.

Továbbtanulás előtt álló diákjaink többsége már pontosan tudja, hogy mely területen szeretné folytatni tanulmányait, egy részük viszont még bizonytalan a pályaválasztást illetően. Mindannyiuk számára igyekszünk biztosítani a lehetőséget, hogy helyesen válasszák ki a számukra legmegfelelőbb intézményt és szakot.

Bővebben ...

Nehezített pályán is jól teljesítettek végzőseink

A tavalyi tanév nagy részét digitális oktatásban töltöttük. Ez mindenkinek nehéz volt, de a legnagyobb kihívást a végzős diákoknak jelenthette, akiknek így kellett felkészülniük eddigi legfontosabb megmérettetésükre. A sikeres érettségi vizsgákról tanév végén már beszámoltunk. Érthető okból a szokásosnál is nagyobb izgalommal, bár bizakodva vártuk július végén a felvételi eredményekről érkező híreket.

Örömmel összegezhetjük, hogy végzőseink többsége sikerrel vette az akadályokat. Az osztályfőnökök és diákjaik közötti szoros kapcsolat segítségével napokon belül szinte mindenkiről tudtuk, mi történt vele, hogyan folytatja tanulmányait.

Nézzük az eredményeket a számok tükrében!

Bővebben ...

Továbbtanulási beszámoló: Gruner Benedek

Mindenekelőtt szeretném tisztázni, hogy az a vélemény, amit a következőkben olvasni fogsz, azt a BME Járműmérnöki Karon szerzett tapasztalataim alapján írtam.

A kisvárosi élethez voltam hozzászokva, emiatt egy picit tartottam is a budapesti zsongástól. Ennek ellenére már az első hónapban sikerült megszeretnem a nagyvárosi létet, hiszen rengeteg lehetőséget, valamint programot nyújtott számomra.

2019 szeptemberében kezdtem el egyetemi tanulmányaimat azon egyetem azon szakán, ahol mindig is tanulni szerettem volna. Annak ellenére, hogy sajnos a gólyatáborban nem volt lehetőségem részt venni, sok jó barátot szereztem már az első héten is, akiknek köszönhetően sokkal könnyebben elviselhetők az egyetem nehézségei. Pár hét elteltével a BME Formula Racing Team tagfelvételt hirdetett, ahova egy motivációs levél megírása, illetve egy interjú lebonyolítása után felvételt nyertem. A versenycsapat teljes egészében egyetemi hallgatókból áll és elektromos versenyautók építésével foglalkozik. Ezen járművek megépítését követően a csapat Európa szerte versenyzik velük. Ez egy rendkívül jó lehetőség számomra, hiszen megismerhetem az autógyártás legapróbb részleteit is. Jelenleg csapatunk egy elektromos formula autón, valamint egy önvezető versenyautón dolgozik. Igaz, hogy a koronavírus meghiúsította a nyári versenyeket, a csapat kitartása és motiváltsága nem változott.

Bővebben ...

Továbbtanulási beszámoló: Korompai Virág

Végzősként, a pályaválasztás komoly döntésére kényszerülve szerintem mindenki elkezd B-, C-, esetleg D-terveket gyártani a jövőjéről, alternatívát találni minden eshetőségre. Erre biztatnak a szüleink, a tanáraink, s ezt diktálja a józan ész is: hogy tervezzünk – és persze ezt tettem én is, mikor még a felvételi leadásának utolsó pillanataiban is azon igyekeztem, hogy a megfelelő szakokat jelöljem meg a második, illetve harmadik helyen. Mint utólag kiderült, nem volt sok értelme a tépelődésnek: a felvételi értesítőmben ugyanis az állt, hogy bekerültem az általam elsőként választott szakra, és most, közel a második félévem végéhez, egészen biztos vagyok abban, hogy sehol se lehettem volna annyira boldog és elégedett, mint itt, a Debreceni Egyetem Pszichológia Intézetében. 

Bővebben ...

Továbbtanulási beszámoló: Kasuba Kristóf

2015-től 2019-ig jártam a Vajda Péter Evangélikus Gimnáziumba. Már a beiratkozásomnál tudtam, milyen pálya felé kívánok orientálódni, és hogy melyik egyetemre fogok jelentkezni. Általános iskola végén már feltérképeztem, milyen tantárgyak és hivatások érdekelnek, ennek megfelelően tanultam a gimnáziumban is, hogy a jövőben katonatisztté avassanak. Véleményem szerint erre bármelyik diák képes, aki időben megfigyeli magán, milyen érdeklődési körökkel rendelkezik, és hogy azokhoz milyen munkák állnak a legközelebb.

Én a Nemzeti Közszolgálati Egyetem Hadtudományi és Honvédtisztképző Karának katonai vezetői szakára jelentkeztem, oda is nyertem felvételt. Az első és második félévemben kiemelkedő fontosságot tulajdonított az egyetem a hadtörténelem és szakmai angol tantárgyakra, a felsőbb tagozatos diákok tapasztalatai alapján ez az összes félévre elmondható.  Humán beállítottságomnak köszönhetően könnyen veszem ezeknek a tárgyaknak az akadályait.

Bővebben ...

Továbbtanulási beszámoló: Zima János

A gimnázium elvégzése után a Szent István Egyetem Élelmiszermérnöki karán kezdtem meg az új tanévet Budapesten. Az új környezetbe való beilleszkedés szerencsére zökkenőmentes volt. A tanárok nagyon segítőkészek és a közösség is nagyon összetartó. Szívesen ajánlom az egyetemet mindenkinek, aki szereti a biológiát és kémiát, illetve a fizikától sem riad vissza. Azoknak is figyelmébe ajánlom, akik orvosira, esetleg gyógyszerészetire készülnek. B tervnek nagyon hasznos, ugyanis a kémia biológiát tanulni kell és az újrafelvételizésnél már könnyebb dolgotok lesz, ha még lesz hozzá kedvetek.

Bővebben ...

Továbbtanulási beszámoló: Kós Benedek

Érettségi után a tanulmányaimat a Szegedi Tudományegyetem Gazdaságtudományi karán folytatom gazdálkodás és menedzsment szakon. Azonban nem volt kérdés, hogy a kajakozás marad számomra az első, így nappali tanrend helyett a távoktatást választottam. A tanítás blokkrendszer keretein belül történik, ahol egy évre előre elérhetőek a tantárgyak és a hozzájuk kapcsolódó online tananyag.

Bővebben ...

Továbbtanulási beszámoló: Kozma Márk

Első éves hallgató vagyok a budapesti Semmelweis Egyetem Általános Orvostudományi Karán. Kezdjük kicsit korábban, a tizenkettedik osztály utolsó hónapjával.

Emlékszem, mindenki gőzerővel készült az érettségi vizsgákra, tudtuk, hogy ebben az évben csak egy esélyünk lesz bizonyítani azt, amire hosszú évek óta készülünk. Nem volt egyszerű tanév, hiszen fel kellett készülnöm az emelt szintű biológia, illetve kémia érettségikre. Visszagondolva mosolygással tölt el, ahogyan az utolsó napokban is próbáltunk minden információt összegyűjteni Detti, Julika, illetve Marika nénitől. Elérkezett az érettségik napja. Megkaptuk azokat a feladatlapokat, amelyekre 4 éve „vártunk”. Az érettségik abszolválása után már csak hátra kellett dőlnünk, és várnunk a ponthatárok kihirdetését. Természetesen hatalmas volt az öröm, mikor megérkezett a telefonomra az a bizonyos SMS, hatalmas kő esett le a szívemről, mikor megtudtam, hogy felvettek. A nyár maradék része nagyon gyorsan eltelt, egy-kettőre a postaládában találtam a Semmelweis Egyetem egyedülállóan hosszú, hat napos gólyatáborára szóló meghívóját.

Bővebben ...

Továbbtanulási beszámoló: Lauday Marcell

Valószínűleg mondanom sem kell, hogy nem egészen úgy alakult a 2019/20-as tanévem, ahogy azt terveztem. Bár talán azt is túlzás mondani, hogy bármit is valaha elterveztem volna. Mindig is csak sodródtam az árral, hagytam, hogy úgy alakuljanak a dolgok, ahogy nekik tetszik. Nem nagy életbölcsesség, de eddig bevált nekem.

2019 szeptemberében vette kezdetét egyetemista karrierem az Eötvös Loránd Tudományegyetem Bölcsészettudományi Karán, keleti nyelvek és kultúrák, azon belül is japán szakirányon. Sose volt kérdéses, hogy valamilyen úton-módon, de nyelvekkel szeretnék a jövőben foglalkozni, vagy idegen nyelvek segítségével valami egyéb érdekességgel. Létező társadalmi jelenség a japánmánia, ennek a betegségnek estem áldozatául a gimiben, és bár a mániás korszakomból azóta kinőttem, az érdeklődés megmaradt, és ennek az érdeklődésnek köszönhetően lyukadtam ki ott, ahol vagyok. Illetve nem vagyok, mert beütött a #maradjotthon apokalipszis mindenki nagy örömére.

Bővebben ...

Továbbtanulási beszámoló: Urbancsok Anett

Jó szerencsét!

Ezzel a mondattal kezdődött el az én egyetemi életem első napja, ugyanis Sopronban így köszönnek a diákok és tanárak egyaránt. Kezdetét vette a bALEKhét, ahol a 4.éves erdőmérnökök és 3. éves vadgazda-, környezet- és természetvédelmi mérnökök voltak a házigazdáink. Ezt a hetet Sopronban töltöttük, amikor is kis csoportokba rendeződve megismertük egymást és a várost, ahol egyetemi éveinket fogjuk tölteni. Szeptemberben pedig elkezdődött a tanítás. Soha nem gondoltam volna, hogy a tanulás mellett más próbatételeket is ki kell állnom. A Firmáink (felsőbb évesek) minket elsősöket – akkor még pogányokat – sok és nehéz feladat elé állítottak.

Bővebben ...

Képzéseink

Diákjaink az egyetemen