„Megöntözöd onnan fentről a hegyeket, alkotásaid gyümölcsével jól tartod a földet.” (Zsolt 104,13)

„Amikor pedig jóllaktak, [Jézus] így szólt tanítványaihoz: Szedjétek össze a maradékot, hogy semmi se vesszen kárba! Összeszedték tehát, és tizenkét kosarat töltöttek meg az öt árpakenyér maradékával, amit meghagytak azok, akik ettek.” (Jn 6,12–13)

Akkreditált Kiváló Tehetségpont

Másodszor is akkreditált kiváló tehetségpont lett a Vajda Péter Evangélikus Gimnázium!

Büszkeséggel jelentjük be, hogy a Vajda Péter Evangélikus Gimnázium másodszor is elnyerte az Akkreditált Kiváló Tehetségpont címet a 2023/2024-es tanévben!

Intézményünk mindig is nagy gondot fordított a tehetségek kibontakoztatására, fejlesztésére. 2015 februárjában csatlakoztunk a Tehetséghálózathoz mint regisztrált Tehetségpont, majd 2018-ban lehetőségünk nyílt intézményünket akkreditáltatni is.  Nagy öröm volt számunkra, hogy már ekkor, az első eljárás során nemcsak az akkreditáció, hanem a kiválóság feltételeit is teljesítettük. Az akkreditációt három év után meg kell újítani egy újabb eljárás során. Mint annyi mindenbe, ebbe is beleszólt a covid-járvány: a Nemzeti Tehetségsegítő Tanács évekig nem írta ki az újabb lehetőséget, így a megújításra csak idén kerülhetett sor.

Az akkreditációs eljárás során számos feltétel teljesülését vizsgálják a szakértők, és ettől függően kaphat a tehetségpont „akkreditált”, illetve „akkreditált kiváló” minősítést.

Be kell mutatni a tehetségpont munkájában részt vevő szakembereket, akiknél elvárás, hogy legalább 30 órányi akkreditált továbbképzéssel rendelkezzenek a tehetség témakörében. Iskolánkban a tehetséggondozással kapcsolatos feladatokban a tantestület jelentős része szorosan együttműködik. Kis iskola vagyunk, így a tantestület és a diákok száma is viszonylag alacsony, ami értelemszerűen szoros belső együttműködést és munkamegosztást követel. A tehetséges diákok általában több területen is jó eredményeket mutatnak, ami a pedagógusok folyamatos egyeztetését igényli. Ha egy adott területen esetleg nincs megfelelő szakemberünk, akkor igénybe vesszük jól kialakult külső kapcsolatainkat a tanulók támogatásában. A kollégák elhivatottságát jelzi, hogy többségük koránál fogva már nem kötelezett továbbképzésekre, mégis folyamatosan megújítják ezzel kapcsolatos szakmai ismereteiket.

Számos tehetséggondozó programunk közül a röplabda tehetségműhely, a művészeti alkotókör, a zenei tehetséggondozás, a színjátszókör és a természettudományos tehetségműhely munkáját mutattuk be az akkreditáció során.

A kiválósági feltételeknek megfelelő tehetségpontokkal szemben elvárás, hogy a tehetségtanácsadásban is részt vállaljanak. Ennek ismertetése során bemutattuk a tantárgyválasztás és a továbbtanulás során a szülőknek és tanulóknak nyújtott tanácsadó tevékenységünket. Ezen kívül ismertettük azt is, hogy mint tehetségpont, milyen tanácsadási lehetőségeket veszünk igénybe a saját tehetséggondozásainkhoz (pl. a színjátszókör vagy a zene területén).

Az eljárás során nagyon fontos szempont a tehetségpont kapcsolati rendszerének vizsgálata. Szerencsére ezen a területen is hosszú listát tudtunk felmutatni, hiszen partnereink között a teljesség igénye nélkül felsorolhattuk az általános iskolákban működő tehetségpontokat, az Evangélikus Pedagógiai-szakmai Szolgáltató és Továbbképző Intézetet, a Rákóczi Szövetséget, a Szarvasi Vajdás Öregdiákokat, a Szarvasi Vajda Péter Alapítványt, a Nemzeti Közszolgálati Egyetemet, a Szegedi Tudományegyetemet.

A kiváló minősítés egyik alapfeltétele, hogy a tehetségpont rendezvényeket szervezzen és rendezvényeken vegyen részt. Itt az előző akkreditáció óta eltelt időszakban lezajlott események közül a Nyári Evangélikus Pedagógus Akadémiát, a díjazottjaink és kiváló sportolóink arcképcsarnokának avatóját, az évről évre megrendezett reál hetet, a Vajda Gálát és a hagyományos sportnapjainkat mutattuk be.

A szakértők értékelése kiemelte a gimnázium tehetséggondozó munkájának sokszínűségét, rendszerszerűségét és tudatosságát. A tehetséggondozás eredményességét a diákok kiemelkedő versenyeredményei és aktivitása is tükrözi.

Az értékelés hangsúlyozta a pedagógusok elkötelezettségét, kiemelve két pedagógus mesterprogramját, amelyek a természettudományos tehetséggondozás témájában íródtak és valósulnak meg. Fontos eredmény, hogy a diákok tehetségük hatékonyabb fejlődése érdekében ettől a tanévtől kezdve már nemcsak a kiváló szaktanárok, hanem szükség esetén pszichológus mentorálását is élvezhetik.

Az iskolánkban működő tehetségpont munkájában kiemelték a gazdag és sokrétű együttműködéseket. Magunk is aktív szerepet vállalunk a tehetséggondozásban: hat terület diákjait fogjuk össze a természettudományos tehetséggondozó program keretében.

Az értékelés szerint az iskolában kiemelkedő a belső díjak rendszere, amely szorosan összefügg a tehetséggondozással. Ez nemcsak az intézményen belül emeli az eredmények értékét, hanem öregbíti az iskola hírnevét a partnerek körében is.

A Vajda Péter Evangélikus Gimnázium büszke a tehetséggondozó munkájára, és elkötelezett a további fejlesztések iránt. A kitüntetés megerősíti az iskola azon törekvését, hogy a tehetséges diákok számára a lehető legjobb támogatást nyújtsa kibontakozásukhoz.

Hortobágyiné Csizmadia Edina

igazgatóhelyettes

 

  • 263722872_2440579286079369_8734761756359351443_n
  • 346889825_186270027280068_3003734643523489764_n
  • 350242636_106622245786774_7571239308414576652_n
  • 422264608_908329247393630_1438393055232708172_n
  • 422939958_908329034060318_1353372022602741774_n
  • VPEG64 (1)

Képzéseink

Diákjaink az egyetemen